fogadtatásTrencsén

Fedezze fel a rejtett kincsek különböző részein a régióban.

Trenčín

20°C

felhős

A koronázáson

Otthon ülni a kanapén, nézni a pandémiáról szóló negatív híreket és semmit sem csinálni? Mindannyian biztosan találtunk valamilyen tevékenységet, hogy a karantén alatt ne őrüljön meg kissé. Egy nap megcsörrent a telefonom is, másrészt jött egy barátom hívása: "Figyelj, nem megyünk biciklizni a hétvégén? Három várat adunk - Tematín, Beckov és Čachtice. Macska lesz, de otthon még rosszabb. "

A bevezetés legnehezebb része - Tematín

Nem kellett kétszer meggyőznie. Mindig szerettem megcsodálni Trencsén régió szépségeit. - És ez csak a kezdet lesz, sokkal többet adunk ezen a nyáron - ismételte. A pince porába félig beszorult kerékpárt szintén hibernálásból kellene kivinni. Bár az állami intézmények által elrendelt szigorú higiéniai intézkedések érvényben voltak, a természetben való mozgás már április végén megengedett volt. Koronabajknak kisebb technikai "kezelésekre" volt szüksége, de szombat reggelre hüvelyként készült. Mivel a vonattal való utazás továbbra is kockázatos volt, beraktam egy autó csomagtartójába Pozsonyban, és Piešťanyban lévő barátom felé vettem az irányt. "A gát mentén haladunk Horná Streda irányába, majd Hrádekig, onnan pedig Tematínig, majd meglátjuk aszerint, hogy mekkora erőnk lesz" - vázolta a tervet Erik. A klasszikus kerékpáros felszerelések mellett ezúttal nem hiányozhatott a fátyol vagy az ujjak, amelyek eltakarják a szájat és az orrot. Természetesen volt "uzsonna" és ivási rendszer, mivel akkor még nem tudtuk megbecsülni, hogy nyitva áll-e valami útközben. Végül még két motoros csatlakozott hozzánk. Azonban azzal a feltétellel, hogy csak a Tematint adják, és tovább kapcsolódnak le tőlünk.

Hrádok faluban több kerékpárút kereszteződésénél jobbra kanyarodtunk.

Körülbelül hat kilométeres emelkedő a romokig sima volt, először a falu aszfaltján, majd a kavicsos alapon. Itt-ott nagyobb kövekbe vagy lehullott ágakba estünk. Azonban a legalacsonyabb fokozaton, jól elosztott erőkkel és három rövid megállással kezelhető volt.

- A test uralkodik, de a lábak nem hallgatnak - nevettünk felfelé menet. "Jó, hogy a Tematín-t tettük az első helyre, miközben még van erőnk. Beckov és Čachtice máris bajban lesz "- állapodtunk meg. Időnként túrázók csoportjaival is találkoztunk, csak körülöttünk haladtak el azok, akik felfelé a kirándulást választották. A csúcsra vezető úton meglepett minket egy mobilszolgáltató, amely automatikusan összekötött minket a cseh hálózattal. Egy ideig elszörnyedtünk, hátha akkor regisztrálnak minket külföldre, és nekünk tizennégy napos állami karanténon kell átesnünk. Munkahelyen vagy otthon valószínűleg nem dicsérnének meg minket ...

Kerékpárok fölött

A Pod Chlmom helységen keresztül eljutottunk a Tematín vár romjaihoz, egy gyönyörű rom elé a Považský Inovec dombjain. Először diadalmasan emeltük a fejünkre a kerékpárt, és mielőtt közvetlenül beléptünk a kastélyba, támogattuk a gyűjtemény javítását. A gyönyörű napos időjárás hihetetlen kilátást nyújtott számunkra az egész Považie főtornya melletti fennsíkról, de a háttérben a Kis- és Fehér-Kárpátokig is. Zaberačka felfelé a visszaúton tért vissza hozzánk, amikor ugyanazon az útvonalon mehettünk ki. Óvatosnak és óvatosnak kellett lennünk. Egy kis figyelmetlenség, és ősszel elszakíthatja a sebeket. A saját bőrünkön is éreztük, de semmi komoly, csak horzsolások vagy zúzódások nem történtek.

Hrádekben a kereszteződésnél szétváltunk, a négytagú legénységből ketten visszaindultak Pöstyénbe, Erikkel pedig továbbmentünk a Hôrka nad Váhom, Nová Ves nad Váhom, Kočovce felé vezető úton, hogy legyőzzük egy másik tervezett célunkat - a várat. Beckov. Mivel vasárnap volt, minimum autó volt az úton, élénk tempót tartottunk. Az volt a tervünk, hogy Beck kofolt, radírt és ennivalót teszünk be, de a higiénés intézkedések miatt a létesítményeket bezárták. Gyors volt az emelkedő Beckov felé, csak nem jutottunk el közvetlenül a kastélyba, így megpihentünk a szomszédos dombon.

Sem radler, sem Čachtice

A harmadik úticél a Čachtice-kastély volt. Beckovból a gát mentén mentünk Nové Mesto nad Váhom felé, de a partner hibát kapott. Megjavítottuk a helyszínen, de nem akartuk megkockáztatni, hogy a palást kitart-e, ezért végül ledobtuk a Čachtice-t az útvonalról, a kerületi városból pedig élvezhettük az utat az új kerékpáros útvonalon Horná Streda, majd Pieš Pany felé. . Summa summarum, több mint 60 kilométert tettünk meg 3 óra 45 perc alatt, átlagosan 17,2 km / h sebességgel és 610 m magasságnöveléssel. Elbúcsúztunk és gondoltuk, hogy felhívunk, tervezünk mást és más szemszögből ismerjük meg Trencsén régióját.

Považský Inovec gerince

Két hét után megismétlődött a helyzet. Újra egy telefonhívással kezdődött, és ezúttal a kerékpáros útvonal terve is igényesebb volt. A kiindulópont ismét Piešťany volt, és párban a fürdővárosból mentünk felfedezni Považský Inovec zugait. Gonova Lazy révén léptük át Nagyszombat és Trencsén régióinak határát, eljutottunk a Stará és Nová Lehota közötti kopanice-ba. Horná Dolnától, a kultikus televíziós sorozat központjától felmásztunk a dombra az autópályán Bezovecig. Az előző kerékpáros túrához képest már nyitott létesítmények és számos turista fogadott minket. Frissítőként a Koliba Bezovecet választottuk, ahol a menüből egy hagyományos "fritőzöt" választottunk hasábburgonyával és egy tűzött tízzel. "Sok hét karantén után végül harmatos" - örültünk kisfiúként. Olyan kevés elég a boldogsághoz.

De tudtuk, hogy kihívásokkal teli út vár ránk a Považský Inovec gerincén. Az összes útmutató weboldal az egyik legszebbnek nevezte. És nem hazudtak. A síközpontból választottuk a piros turista jelzést követve. Egy szakasz után, amely főleg az erdőn haladt át, elértük Sedlo pod Panskou Javorinou-t. A tökéletes turistajelzésnek köszönhetően egy pillanatig sem haboztunk, hogy megszerezhetjük a "vándor holland" címkét. Bár egy barátom egy ideig Hollandiában dolgozott ...

A nehéz emelkedőket rövid lejtések is kiegyensúlyozták, amelyek során lehetett lélegezni. Másik kikapcsolódási helyünk a Sedlo pod Ostrým vrchom volt, amelynek közelében egy menedék található, egyszerű néven "szoba". Lehetőség van saját ételek elkészítésére is. Nem ezt az alternatívát használtuk, hanem tiszta vizet adtunk hozzá egy forrásból, amely a ház közelében van. Finom, frissítő víz adott energiát arra, hogy eljussunk az egyik csúcshoz - az Éles hegyhez. Ott több túrázóval is találkoztunk, akik megcsodálták a tizenkét méteres fa kettős keresztet. Ugyanakkor igazi turistaként feliratkoztunk az alatta rejtett legfelső könyvre.

Néhány méterre van az erdő imája egy zarándokhoz, amelyet a földbe döntött erdőbe vésnek: „Amikor körbejársz, ne emeld rám a kezed, mert én vagyok a bölcsőd fája, ágy, amelyen alszol, a ház gerendája, az ebédlőasztal, a kandalló melegsége és végül a koporsód tányérjai, amelyeken életed végén megpihensz, zarándok! Aki az erdőben jár, ne ártson az erdőnek, mert ő a barátod. "

Az oktatási bizottságtól a turista megismeri a fontos nacionalistát, Jozef Miloslav Hurban-t.

Végül ...

Ez többé-kevésbé csökken az erdőből, szép kilátás nyílt a környékre, és előttünk volt a kívánt cél - Inovec, Považský Inovec legmagasabb csúcsa. Mégis megálltunk az előcsúcsoknál - Krželnice vagy a Palúch nézőpontnál. Az egyre növekvő céllal az erő csökkent, így a jól ismert "Ha nem tudsz, akkor adj hozzá többet" dalt is lejátszottunk a mobilodon. Csak sikíts a teljes tüdőből. Hogy a szó nem létezik, az nem létezik ... „Amikor túlléptük saját határainkat, visszatértünk az erdős területre. Amikor pedig egy adót vettünk észre a fák között, tudtuk, hogy közel vagyunk áhított célunkhoz. Mivel alig vártuk Inovecet, gyorsan abból indultunk ki. A Chata pod Inovcomig tartó sípálya után, ahol felfrissültünk és feltöltöttük a folyadékot, bár a karanténintézkedések elengedése után olyan emberek rohantak, mint a "Václavákon".

Élveztük a bryndza gombócokat, dobáltunk egy csapolt kofolát, feltöltöttük a vízkészletünket és a zöld turista jelzés nyomán elindultunk Selcába. A falu felett szerettük meghódított Inovecünk látványát, és folytattuk Kálnicét, ahol csatlakoztunk a piros turistajelzéshez, és az út mentén Kočovcén, Nová Ves nad Váhomon és Hôrka nad Váhomon át érkeztünk Horná Stredáig, ahonnan visszatértünk Pöstyénig.

Kilenc és fél óra alatt majdnem 80 km-t sikerült a dombokon. Korona nekorona, már várom az újabb hívást.