Trenčín

3°C

felhős

Az egyedi, igényesebb kerékpárosok számára is alkalmas útvonal a Považský Inovec-hegység két oldalát köti össze. Mászás réteken és erdei ösvényeken vár, de jutalom is a gyönyörű kilátás formájában.

Útvonal No.. 2313

1260/1100 m
Kálnica - Chata pod Inovcom - Dubodiel

Kálnica - Cottage alábbi Inovec - Dubodiel

Kálnice bicikliparkjától indul a kék kerékpárút, ahol a szervíztől a kölcsönzésig a kerékpározáshoz kapcsolódó szolgáltatások széles skáláját veheti igénybe.

A kálnicai bicikliparktól a kék út a faluval ellentétes irányban folytatódik. A faluban azonban balra fordul, és felkapaszkodik az erdei úton Piesky helységbe. Ezeken a helyeken az útvonal réteken halad át, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik magára a Považské Inovec-hegységre. A rétek felől az útvonal az erdőbe ér, és többé-kevésbé állandó emelkedővel folytatódik a kék turistajelzés mellett. A táblák fokozatosan elvezetnek minket a turistamenhelyhez - Izba, ahol lehetőség van a forrásvíz utántöltésre. Izbáról jó minőségű erdei utakon vezet az útvonal Jakubová felé, ahol rövid, de meredek emelkedővel éri el a gerincet. Bohuš kútja szintén emelkedőn található.

A hegygerinc mentén a piros útvonallal együtt folytatódik az útvonal gyönyörű erdei környezetben majdnem egészen a Rafaj-hegyig, de kicsit lejjebb balra fordulva meredeken ereszkedik le a gerinc alá vezető erdei útra. Az erdei úton, hullámos terepen haladunk tovább egészen Selecké kamenné-ig, ahol az erdei utak kereszteződésében van egy másik kerékpáros útjelző tábla. A kerékpáros táblák a megfelelő irányba mutatnak, a kerékpárosok pedig erdei utakon haladnak felfelé Chata pod Inovec felé, ahol csatlakozik a kerékpáros autópályához - a Považské Inovec gerincéhez. Együtt folytatják útjukat Pod Válovomig. Itt a kék út élesen jobbra kanyarodik, és lassan erdei utakon ereszkedik le egészen Dubodiel faluig, ahol az Okolo Inovec kerékpárúttal való kereszteződésben ér véget.