Trenčín

8°C

slabý dážď

Jedinečná, vhodná pre náročnejších cyklistov, trasa prepája dve strany pohoria Považský Inovec. Čaká na vás stúpanie po lúkach a lesných chodníkoch, ale aj odmena v podobe krásnych výhľadov.

Trasa č. 2313

MTB cyklotrasa
EXPERT
Kálnica - Chata pod Inovcom - Dubodiel

Modrá cykloturistická trasa štartuje pri bikeparku v Kálnici, kde môžete využiť široké služby spojené s bicyklovaním, od servisu až po požičovňu.

Od bikeparku v Kálnici modrá trasa pokračuje na pohľad opačným smerom do obce. V obci však odbáča doľava a stúpaním sa dostáva už po lesnej ceste do lokality Piesky. Trasa v týchto miestach prechádza po lúkach, z ktorých je prekrásny výhľad na samotné pohorie Považského Inovca. Z lúk trasa vchádza do lesa a viac-menej stálym stúpaním pokračuje spoločne s modrou turistickou značkou. Postupne nás značenie privedie k turistickej útulni – Izba, kde je možné doplniť vodu z prameňa. Od Izby trasa vedie po kvalitných lesných cestách až pod Jakubovú, kde trasa vychádza na hrebeň, a to krátkym, ale strmým stúpaním. V stúpaní sa nachádza aj Bohušova studnička.

Po hrebeni trasa pokračuje spoločne s červenou trasou krásnym lesným prostredím až takmer k Rafajovej kóte, no kúsok pod ňou odbáča doľava a prudkým klesaním sa spúšťa na lesnú cestu vedúcu popod hrebeň. Po lesnej ceste pokračujeme zvlnením terénom až nad Selecké kamenné more, kde sa na križovatke lesných ciest nachádza ďalší cyklosmerovník. Správnym smerom vás nasmeruje cykloturistické značenie a cyklisti pokračujú ďalším stúpaním po lesných cestách až k Chate pod Inovcom, kde sa pripája na cyklomagistrálu – Hrebeňom Považského Inovca. Spoločne pokračujú až do lokality Pod Válovom. Modrá trasa tu odbáča prudko doprava a po lesných cestách pomaly klesá až nad obec Dubodiel, kde končí na križovatke s cyklomagistrálou Okolo Inovca.