9°C

jasno

Nádherná regionálna trasa, ktorá prechádza naprieč pohorím Považského Inovca a spája obec Beckov s rozhľadňou na Pánskej Javorine a lokalitou Kulháň

Trasa č. 5325

MTB cyklotrasa
SPORT
Beckov - Kulháň

Trasa začína v strede obce Beckov na križovatke s Vážskou cyklomagistrálou a modrou cykloturistickou trasou č. 2301. Odtiaľto pokračuje trasa smerom k hradu a pred stúpaním na hrad sa dáva doprava popri rímskokatolíckom kostole a prechádza ďalej obcou. Za obcou sa asfaltová cesta mení na štrkovú a pokračuje stúpaním až na vrchol neďaleko lokality Skalice. Z tohto miesta po poľných cestách trasa pokračuje až do obce Kálnica. Prechádza cez celú obec až k bikeparku za obcou. Tu je možné sa občerstviť, či využiť služby servisu, cyklopožičovne a ďalších. Po krátkej prestávke trasa pokračuje ďalej Kálnicou dolinou. Stálym stúpaním sa dostáva až do záveru doliny, kde sa stúpanie zjemní a lesnou cestou pokračujeme až k turistickej útulni – Izba. V týchto miestach vedie trasa spoločne s modrou cykloturistickou značkou. Pri Izbe je možné využiť zdroj vody na doplnenie tekutín.

Od Izby pokračujeme ďalej po lesnej ceste, no asi po kilometri trasa odbáča doľava na lesný chodník a stúpa až na hrebeň. Po hrebeni pokračuje trasa ďalej až do sedla pod Pánskou Javorinou do ktorého nás však privedie strmé stúpanie. Zo sedla už trasa pokračuje priamo na vrchol Pánskej Javoriny, kde sa môžeme pokochať výhľadmi zo 17-metrov vysokej rozhľadne.

Z Pánskej Javoriny nás čaká až na Kulháň iba zjazd. Zo začiatku sa spúšťame po dobrej lesnej ceste, ktorá nás privedie až na novovybudovanú asfaltovú lesnú cestu. Po nej pokračujeme príjemným zjazdom Jeleniou dolinou až na Kulháň, kde trasa končí na križovatke viacerých cykloturistických trás.