Trenčín

6°C

oblačno

Trasa spája dve významné modré trasy a to trasu 2301 z Nemšovej do Hlohovca a trasu 2308, resp. Bojnický cyklookruh. Trasa patrí k stredne dlhým a je určená pre náročnejších cykloturistov.

Trasa č. 5301

MTB cyklotrasa
SPORT
Váh - Trenčianska Teplá - Homôlka - Valaská Belá

Trasa začína na križovatke s modrou trasou č. 2301 pri rieke Váh. Po krátkom úseku poľnej cesty sa dostáva do obce Trenčianska Teplá, kde prechádza cez železnicu a ulicami až k hlavnej ceste č. 61, ktorú prekrižuje. V tomto mieste začína aj modrá trasa č. 2303, ktorá smeruje do Dubnice a Bolešova. Zelená trasa pokračuje východným smerom po asfaltovej ceste prichádza až na začiatok Trenčianskych Teplíc, kde odbáča doľava smerom na Omšenie. Úsek medzi Teplou a Teplicami je dosť frekventovaný a preto treba byť na bicykli opatrný. V budúcnosti sa pripravuje preloženie danej trasy mimo cesty.

Z Trenčianskych Teplíc cesta už menej frekventovaným úsekom pokračuje do obce Omšenie. Vľavo nad obcou sa nachádza krásny prírodný úkaz Omšenská Baba. Z Omšenia trasa prechádza do obce Dolná Poruba, kde za obcou končí asfaltová cesta a zelená cykloturistická trasa pokračuje po štrkovej a poľnej ceste stúpaním. Stúpanie má 2 km a privedie nás až do sedla Homôlka, kde sa trasa napája znova na asfaltovú cestu. Tu sa nachádzame v najvyššom bode na trase a po zaslúženom oddychu sa môžeme občerstviť v chate. Zo sedla čaká na cyklistov príjemný zjazd do obce Valaská Belá z ktorej trasa pokračuje stále miernym klesaním až na koniec trasy. Trasa končí na rázcestí s Bojnickým cyklookruhom č. 2308 pri obci Čavoj.