Krajská organizácia cestovného ruchu Trenčín región sa stala cezhraničným partnerom Centrály cestovného ruchu Východnej Moravy v projekte, ktorý nesie názov "Fenomén Baťa a jeho kultúrny a historický odkaz, alebo Baťa nie sú len topánky".
Ikona obuvníckeho priemyslu, známa nielen v Českej republike, ale i vo svete, vytvorila odkaz, ktorý je potrebné zachovať. Reč je o jednej z najznámejších značiek svojej doby – Baťa. Rodina, ktorá sa na čele s Tomášom Baťom, postarala o ekonomický a technologický rozmach Východnej Moravy, viedla svoje kroky i na územie Trenčianskeho kraja. Okrem rozsiahlych komplexov výroby, obchodu, dopravy či financií, sa podpísala pod rozvoj kultúry. S cieľom informovať a oboznámiť verejnosť o miestach, ktoré sú spojené s rodinou Baťovcov, vznikol medzinárodný projekt „Fenomén Baťa a jeho kultúrny a historický odkaz, alebo Baťa nie sú len topánky“. Na projektových aktivitách s Centrálou cestovného ruchu Východnej Moravy spolupracuje krajská organizácia cestovného ruchu Trenčín región.
Hlavným cieľom projektu je oboznámiť obyvateľov a návštevníkov susediacich regiónov o zaujímavých miestach, spojených s významnou rodinou česko-slovenskej histórie - s rodinou Baťovcov, taktiež s ich kultúrnym a historickým odkazom prostredníctvom trvalo udržateľného cestovného ruchu. Zámerom je motivovať k návšteve a poznávaniu zaujímavých miest čo by malo za následok prehĺbenie záujmu o spoločnú históriu.
Plánované aktivity projektu, t.j. vytvorenie propagačných tlačovín a následná propagácia vybraných lokalít, prispeje nielen k zvýšeniu atraktivity daného pohraničného územia, ale zároveň zvýši povedomie o známych i menej známych prírodných a kultúrnych cieľoch, ktoré sú s danou tematikou spojené.
Realizáciou projektu dôjde k vytvoreniu udržateľného produktu cestovného ruchu, zvyšujúceho atraktívnosť prírodného a kultúrneho dedičstva oprávnených území. Obaja partneri do projektu vnesú odborné skúsenosti a znalosti. Všetky aktivity na seba nadväzujú a navzájom sa doplňujú. Na realizácii aktivít sa podieľajú obaja partneri. Projektové aktivity sú rozdelené nasledovne:
Analýza územia a vytvorenie databázy miest spojených s rodinou Baťovcov - predpokladá sa zhromaždenie aspoň 20 miest, ktoré budú spĺňať podmienku - spojenie s rodinou Baťovcov. Bude sa jednať o analýzu územia, zber dát a tvorbu databázy týchto miest. Aktivita bude slúžiť ako podklad pre tvorbu produktu vo forme propagačnej tlačoviny. Vhodnosť výberu formátu tlačoviny vzíde z finálneho množstva vybraných lokalít.
Tvorba propagačného materiálu - bol vydaný tlačený propagačný materiál v počte 10 000 ks, ktorý slúži ako sprievodca po známych i menej známych miestach spojených s odkazom Tomáša Baťu. Propagačný materiál prepája dané miesta a láka na návštevu týchto lokalít, ako aj k poznávaniu kultúrneho a historického dedičstva. Tlačovina bola distribuovaná do informačných centier v oboch krajoch a do zariadení, miest či lokalít, ktoré sú výstupom analýzy.
Marketingová kampaň - na podporu zvýšenia atraktivity bude realizovaná marketingová kampaň, ktorej cieľom bude prezentovať kultúrny a historický odkaz "batizmu" s dôrazom na ciele, ktoré s rodinou Baťovcov súvisia. Kampaň by mala byť tvorená hlavne formou inzercie v tlačových médiách a PR článkami. On-line kampaň by mala byť zastúpená bannerovou reklamou a PR článkami v on-line médiách či facebookovou kampaňou.
V priebehu realizácie projektu sú plánované verejné obstarávania na strane vedúceho partnera projektu (Centrála cestovného ruchu Východnej Moravy, o. p. s.), ktoré budú realizované v súlade so Zákonom č. 134/2016 Z. z. o verejných zákazkách v platnom znení a podmienkach Fondu malých projektov. Konkrétne bude realizovaná zákazka: Tvorba produktu vo forme propagačnej tlačoviny.
- Harmonogram realizácie projektu: 1. 9. 2020 - 30. 6. 2021
- Výška finančnej podpory z Európskeho fondu regionálneho rozvoja: 22 115,40 EUR
- Čiastka zo zdrojov EÚ (EFRR): 18 798,09 EUR (85%)
- Výška finančnej spoluúčasti žiadateľa: 3 317,31 EUR (15%)
Publikáciu "Baťa nie sú len topánky" si môžete stiahnuť TU
Podrobnosti a viac informácií o projekte nájdete TU.
V nižšie priložených dokumentoch sú k nahliadnutiu:
- analýza, ktorá predchádzala vyhotoveniu a tvorbe obsahu publikácie,
- výstupy marketingovej kampane, realizovanej za účelom zvýšenia povedomia historického odkazu "batizmu".
Dokumenty
Kúpeľné mesto Trenčianske Teplice sa pýši novou, jedinečnou atrakciou. Môžete tam…
Iba najcitlivejšie uši poetických duší tulákov dokážu zachytiť clivú melódiu vzácnej…